حسابداری و مدیریت

حسن حاجی حسینی شوازی

حسابداری و مدیریت

حسن حاجی حسینی شوازی

حسابداری و مدیریت

با سلام و احترام؛

به نام خدای حسابگر و حسابرس ،حسابدار زمین و آسمان و هر آنچه در اوست. هم او که افتتاحیه و اختتامیه‌ی همه‌ی کتاب‌ها و حساب‌ها است.

خدا را سپاسگزارم که به من هستی بخشید و مرا از نعمتهای بی شمار خود بر خوردار ساخت. یکی از این نعمتهای با ارزش؛ تربیت وتعلیم است . خوشحالم که این توفیق را یافته ام در این زمینه هم خدمتگزار دانش آموزان و آینده سازان ایران اسلامی باشم. عزت وسربلندی همه دانش آموزان ایران اسلامی آرزوی قلبی من است.امیدوارم خداوند متعال مرا در این مسیر هدایت فرماید.


واجعل عواقب امورنا خیرا

"( حسن حاجی حسینی شوازی)"

""" فوق دیپلم آموزش ابتدایی """
""""" لیسانس حسابداری """"""
"" فوق لیسانس مدیریت بازرگانی ""

آخرین نظرات
  • 21 Khordad 96، 01:12 - Ali اسدپور
    واو
نویسندگان

فکر می‌کنید چقدر نام‌های برندهایی مثل زارا، منگو یا بلانکو در موفقیت‌های آنها دردنیای تجارت تاثیر گذار است؟ نام‌های کوتاه، دو بخشی و ریتمیک که معنایی منفی را به ذهن متبادر نمی‌کنند. جالب است بدانید که هیچ یک از این نام‌ها، توسط یک تیم بزرگ مارکتینگ هم انتخاب نشده اند و کاملا برعکس، نام این سه برند، برطبق میل شخصی بانیان آنها برگزیده شده و مثلا برند بلانکو، درحقیقت از نام خانوادگی مالک این شرکت گرفته شده است.

رومشیسکی، استاد مارکتینگ در مدرسه تجارت IE می‌گوید:« نام برند، تضمینی برای موفقیتش نیست.» هیچ قانون و قاعده مشخصی برای انتخاب نام خاصی برای برندها وجود ندارد ولی هر اسمی باید معنایی جهانی داشته باشد؛ کوتاه باشد و تلفظش کار ساده ای باشد و نباید یادآور مسائلی منفی باشد. او ادامه داد:«بعضی وقت‌ها تجارت‌ها به خاطر نامی که برند یدک می‌کشد، شکست می‌خورند؛ چرا که نام انتخاب شده، کاملا منفی است. از سوی دیگر این هم درست است که نام‌گذاری مناسب، می‌تواند به موفقیت برند کمک کند.» در اسپانیا بین ۳۰ ۵۰% از مارک‌ها، نامشان را از نام صاحب آن کمپانی یا بنیان گذارشان گرفته اند.

زارا

انتخاب نام «زارا» ایده امانسیو اورتگا بود. بنیان گذار کمپانی ایندیتکس از فیلم زوربای یونانی ( فیلم مایکل کاکویانیس که در آن آنتونی کوئین و ایرنه پاپاس نقش آفرینی می‌کردند) خوشش می‌آمد. در سال ۱۹۷۵، زوربا نام کافه‌ای در منطقه لاکرونیای اسپانیا بود و این نام ثبت شده بود.از همین رو اورتگا تصمیم گرفت تا نامی شبیه به زوربا را برای تجارتش انتخاب کند و نام «زارا» را برگزید که حالا در ۸۴ کشور دنیا بیش از ۱۶۶۰ مغازه با این نام شعبه دارد.

منگو

ایساک آندیچ در طول سفری که به فلیپین داشت، میوه ای ناشناس، خوشمزه و هیجان انگیز را امتحان کرد که در آن موقع هنوز به اروپا نیامده بود. او همان زمان شیفته این میوه و نامش شد ودر سال ۱۹۸۴ و هنگامی که با برادرش نامن مغازه ای را در بارسلونا تاسیس کرد، نام منگو را برای برند لباس‌هایش برگزید. نامی که می‌توان در همه زبانها مورد استفاده قرارداد و نیازی به ترجمه نداشت.

بلانکو

نام برند بلانکو، از نام خانوادگی بانی این برند، برناردو بلانکو سولانا که در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۲ درگذشت گرفته شده و حالا این برند شعبه های مختلفی در آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکای لاتین دارد.

اچ اند ام

اچ اند ام در سال ۱۹۴۷ در سوئد ایجاد شد و در ابتدا هنس نام داشت که در زبان سوئدی به معنای «برای او (مونث)» است. چند سال بعد، این شرکت مغازه ای را که نامش مائوتریس ویفورس بود را خریداری کرد ودر این مغازه لباس‌های مردانه فروخته می‌شد و از همان زمان، این برند به نام هنس و مائوتریس H&M تغییر نام داد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.